Sammenspil
Vi tager udgangspunkt i jazzens nysgerrighed.
Vi arbejder med udtryk, time og improvisation.
Du skal have lyst til at eksperimentere og skabe ny musik. Være åben i nuet, og trives i både faste rammer og improvisation.
Du kan forvente at blive hørt og forstået, men også at blive udfordret.
Komposition
Musikteorien er integreret i kompositionsundervisningen. Vi arbejder med tonaliteter og harmonik. Skæve taktarter og rytmiske forskydninger. Du tilegner dig virkemidler, så du kan bestemme om din musik skal tale til lytterens intellekt, følelser eller krop.
Du komponerer alene og sammen med andre. Kompositionerne bliver til små performances i øvelokalet og små og store koncerter ud af huset.
Hørelære
Vi træner vores øre med Solmisation, og rytmesystemet Duvidava. Vi vokalimproviserer, synger gennem modaliteter. Bladlæser komplicerede rytmegiske figurer og viderefører dem i improvisationen.
Denne hørelæreundervisning tager afsæt i Suzuki-metoden, og vi benytter os af et hav af "hørelære-lege".
Sampling, synths og effekter
Du lærer at sample, og hvordan alle knapperne på en analog synthesizer fungerer. Og hvad de forskellige effektpedaler kan. Du lærer at programmere beats og at sequence.
Når du har gået på dette hold, har du opbygget et lydbibliotek med lyde, som du selv har lavet, og som passer til dit udtryk.
Undervisningen tager udgangspunkt iPad apps, som inspirerer dig og fungerer intuitivt på scenen.
Der er også rig mulighed for at få hjælp til både skolens og egne effekter og synthsizere.
Man skal medbringe en iPad og en hovedtelefon, og forvente en udgift på ca. kr. 500 til apps. Den ældste iPad, som er hurtig nok til brug i undervisningen, er en 'Air 2' fra 2014. Disse kan købes brugt for ca. kr. 1000.